شناسهٔ خبر: 23415 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل راه‌آهن شمال اعلام كرد:

آغاز عمليات شبه نوسازی خطوط ريلی و مقاوم سازی پل های مسير ريلی شمال

یوسف گران‌پاشا عمليات نوسازي خطوط ريلي هفت تن قائمشهر – پل سفيد بطول حدود۴۲ كيلومتر و پروژه مقاوم سازي پل هاي مسير ريلي شمال با اعتباري قريب به ۴۰۰ ميليارد ريال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ يوسف گران پاشا مدير كل راه آهن شمال با اشاره به اين موضوع كه عمليات نوسازي خطوط ريلي قائمشهر – پل سفيد حدود سه ماه زمان خواهد برد، گفت: سعي راه آهن طي اين مدت بر اين است تا ضمن سرعت بخشيدن به اجراي پروژه، قطارهاي مسافري بطور معمول به سير خود ادامه داده و مسافران را به مقصد برسانند.

وي افزود: عمليات شبه نوسازي خطوط ريلي در مسير شيرگاه – زيرآب ( قائمشهر – پل سفيد) بطول ۴۲ كيلومتر در راستاي نوسازي خطوط ريلي راه آهن شمال كشور آغاز شده است .

يوسف گران پاشا تعادل هوا و كاهش بارندگي در اين فصل را دليل آغاز اين پروژه در اين زمان دانست و گفت : با توجه به اينكه كار برقي سازي خطوط ريلي شمال به مرحله اجرايي شدن نزديك مي شود و همچنين براي عبور واگن هايي كه از مرز اينچه برون به ايران وارد مي شوند نياز اصلاح ارتفاع تونل ها (اصلاح گاباريت ) است ، همزمان با نوسازي خطوط، كار اصلاح گاباريت تونل ها نيز در حال اجراست.

مدير كل راه آهن شمال همچنين از اجرايي شدن مقاوم سازي پل هاي مسير ريلي شمال خبر داد و گفت : در حال حاضر اين پروژه نيز در حال اجرا است بطوريكه با اجراي اين پروژه پلهاي مسير مقاوم سازي مي شوند تا ظرفيت بار محوري وارده تا ۵/۲۲ تن افزايش يابد.

وي اضافه كرد: با اجراي اين پروژه راه آهن شمال آمادگي كامل استفاده از ظرفيت ۵/۲ ميليون تني حمل بار را داراست.

مدير كل راه آهن شمال اعتبار اين دوپروه( شبه بازسازي و مقاوم سازي پل ها ) را قريب به ۴۰۰ ميليارد ريال اعلام كرد .

نظر شما